09 prosince 2007

Když pršelo, jen se lilo..

Minulé dva víkendy jsem byl v Utrechtu. Počasí se moc nedařilo, hlavně napodruhé, ale stejně je to tam skvělý :) Konečně jsem se koukl na utrechtskou věž se skvělým výhledem, vlakového muzea a hlavně do vysněné Rietveld-Schröder vily! :)
Jinak jsem se chtěl i trochu pokoukat po obchodech, ale to moc možný nebylo.. Protože všude je o víkendu strašně předvánočně narváno - všude!!! A proti člověku se v ulicích tlačí hromady lidí, každej asi se třema značkovejma taškama v každý ruce :roll: A ještě jsem neviděl moc lidí bez tašky Douglas, parfémy tu asi fakt jedou.

Jde se až úplně nahoru!


Věž je nahoře opravdu dutá, proto vypadá tak tajemně (aspoň pro mě). Je to kvůli stabilitě, párkrát jim v Utrechtu už nějaký sakrální stavby spadly. Taky jsem se dozvěděl, že mají zákon, který zakazuje postavit v Utrechtu budovu vyšší, než je věž a je pravda, že tam vyšší není a není to špatný, věž je všude vidět a je to dobrý orientační bod.


A takovej je výhled!
V drážním muzeu to bylo moc hezký! :)

V noci jsem objevil za kostelem sochu Francoise Villona. Dávám ji sem i na památku Jarmily Loukotkové, která nedávno zemřela :( Češka která nejlépe pochopila a přeložila jeho dílo a i o něm krásně psala...


Pro Katku: Fotky ze školy - budova Forum zevnitř

Balkony, plošiny, schody, okna, beton, dřevo..

A výhled z nejvyššího patra.

Žádné komentáře: